Amelia Adamo

Uppdrag
Föreläsare/Talare
Född 1947 i Rom. 1957 blir familjen svenska medborgare och bosätter sig i Stockholm.
1973 tar Amelia fil.kand i beteendevetenskap vid Stockholms universitet och blir reporter på svensk Damtidning.
1980-1983 redaktionschef på Vecko-Revyn.
1984 featurechef på Aftonbladet.
19991 chefredaktör på Vecko-Revyn.
1995 skapar tidskriften amelia.
2001 skapar tidskriften Tara, amelias storasyster.
Startar opinion mot bröstcancer, Rosa Bandet, genom att för första gången i Sverige göra amelia Rosa Bandet. En specialtidning, 10 kr av varje försålt ex går till Cancerfonden.
2006 startas tidskriften M-magasin, en tidning för mappiesar = Mogna Attraktiva Pionjärer, 50+.
Amelia Publishing Group bildas (Bonnier Tidskrifter). Amelias titel blir Senior Publisher. 2015 ny titel Editor at Large och publishing group försvinner in i Bonnier Tidskrifter.
Har fått Stora Journalistpriset två gånger, S.t Eriksmedaljen, blivit Årets Chef, Årets ekonomipris, Årets marknadsledare mm. Arbetar tillsammans med Unicef via M-kronan (1 kr av varje försålt ex går till Unicef/Etiopiens barn). Sitter i KappAhls och Elite Hotels styrelse.
Föreläser om:
- Framgång är ingen slump – min väg till toppen där även misstag är en del av vägen.
- Vägen fram – fördel invandrare – fördel kvinna.
- Hur man kommuncierar för att höras mest i en kör av röster.
- Vad är hemligheterna bakom verbal beröring.
- Den nya tysta kvinnorevolutionen med knubbiga plånböcker och längtan i blick. - Varning för nu kommer deras tid!
- Våga lämna bekvämlighetszonen, framgång, risker och magplask.
- Hur fångar bäst du bäst en målgrupp. Och håller kvar den.
- Så vill de bli sedda 40-talisterna, Sanningen om Köttberget.
-
020-10 00 59
bokning@compro.se
- Telefon: 020-10 00 59
- Bokningsförfrågan